گودی کمر یا لوردوز و درمان آن

توسط admin, اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷

دراين عارضه عكس وضعيت عضلات گردي پشت، عضلات شكمي ضعيف و طويل شده ولي عضلات ناحيه پشتي دچار كوتاهي مي باشند . در ناحيه كفل و ران عضلات چهار سر ران دچاركوتاهي شده و عضلات همسترينگ طويل تر از حالت طبيعي است .

حركات درماني لوردوز

الف) تمرينات كششي

ب) تمرينات قدرتي

الف) تمرينات كششي:

۱- روي زمين و پشت دراز بكشيد پاها را از ناحيه ساق بدست بگيريد و بطرف شكم جمع كنيد سپس سر و سينه خود را به طرف پاها ببريد

۲- در حالت چهار دست و پا روي زمين بنشينيد سپس سعي كنيد گودي كمر را به طرف بالا داده تا يك حالت انحنا در پشت بوجود بيايد

۳- روي زمين بنشينيد و پاهاي خود را به طرف جلو دراز كنيد سپس از ناحيه كمر خم شويد و سعي كنيد با دست پاهاي خود را بگيريد

۴- به حالت چهار دست و پا روي زمين قرار بگيريد سپس يك پا را از مفصل زانو به طرف عقب روي زمين قرار دهيد و پاي ديگر را از كف به طرف جلوي بدن بگذاريد سعي كنيد بدون اينكه به پشت خود قوس دهيد زانو را از زمين جدا كنيد .

ب) تمرينات قدرتي :

۱- پاها را به طرف سينه بگيريد و حركت گهواره اي را انجام دهيد .

۲- به پشت دراز بكشيد و سعي كنيد پاهاي خود را به طور مستقيم در بالاي سر قرار دهيد و حركت رفت و برگشت را با پا تكرار كنيد .

۳- با پاهاي جمع به پشت بخوابيد و حركت دراز نشست را انجام دهيد

۴- با پاهاي جمع به پشت بخوابيد ووزنه اي متناسب با قدرت خود در پشت سر قرار دهيد حال سعي كنيد حركت دراز نشست را با وزنه انجام دهيد .

منبع : دکتر محمد پیریایی_متخصص درد


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *