چگونه گودی کمر را پر کنیم

توسط admin, اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷

برای کاهش انحنا یا قوس کمر ( لوردوز )، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزش ها یا حرکات درمانی ویژه ای نیاز است.

۱-به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و با انقباض عضلات شکم سعی کنید گودی کمر را از بین ببرید، در این حالت سر را به سمت پایین ببرید.

۲-بر عکس حالت قبل ، سر و کمر را به حالت اولیه بر می گردد.

۳-  در حالی که به پشت خوابیده اید، با آرامی یکی از پاها را بالا آورده سپس پا را با آرامی پایین آورده و حرکت را با پای مخالف نیز انجام دهید.

۴-  به پشت خوابیده و زانوی خود را خم کرده و در حالی که دستها از روی زمین بلند نمی شود ،آنها را به سمت پاشنه پاها کشیده و به مدت ۳ ثانیه در همان حالت  بمانید در این تمرین عضله شکم به خوبی منقبض می شود و تمرین بسیار خوبی برای تقویت عضلات شکم است.

۵- این حرکت مانند تمرین قبلی است با این تفاوت که دستها روی زانو قرار گیرد در این تمرین تا حدی از زمین بلند شوید که فشار روی عضلات شکم را احساس کنید.

۶- انجام حرکت درازو نشست


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *