پیشگیری و درمان گودی کمر با ورزش

توسط admin, اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷

علت  گودی بیش از حد کمر، پیشگیری و کاهش گودی بیش از حد، حرکات مناسب ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است.

افرادی که دارای شکم های افتاده و برآمده می باشند، دارای عارضه گودی کمری هستند.

علت های گودی بیش از حد کمر
 التهاب دیسک کمر
– قوز بیش از حد
– چاقی
– پوکی استخوان
– ضعف عضلات شکمی
– زایمان های مکرر
– در رفتگی دو طرف لگن 
– استفاده از کفش پاشنه بلند
– جابجایی ستون مهره ها به سمت جلو ( مادرزادی یا هر عامل دیگر)
– ضعف عضلات شکمی و عضلات خلفی ران و بازکننده های مفصل ران 
– کوتاهی عضلات ناحیه کمری (بازکننده های کمر)

پیشگیری و کاهش گودی بیش از اندازه کمر

– بهترین حالت برای خوابیدن، خوابیدن به پشت است، در حالی که بالشتی زیر زانوها قرار گیرد. در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.
– وقتی که می خواهید مدت طولانی بایستید (مثل زمان شستن ظرف یا اتو کردن لباس ها)، یک پا را روی زمین و پای دیگر را روی یک پله، چهار پایه و یا هر چیز مشابه قرار دهید.
– موقع نشستن روی صندلی، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک برای پر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.
– از تقویت عضلات شکم، باسن و کمر توسط ورزش غافل نباشید.
– پوشیدن کفش های پاشنه بلند، موجب افزایش گودی کمر خواهد شد.


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *