تمرينات وحرکات مفيد در درمان گردن درد

توسط admin, اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷

۱٫گردن را به سمت عقب ، چب و راست حرکت دهيد.

۲٫از حرکات چرخشی گردن وسر خودداری کنيد.

۳٫شانه ها و عضلات اطراف را تقويت نمائيد.چرا که با افزايش قدرت و تحمل اين عضلات فشار کمتری روی مهره و ديسکهای بين مهره ای وارد مي شود.

الف) شانه هايتان را بالا برده و به گوشهايتان نزديک کنيد. ۵ ثانيه نگهداشته سبس آزاد نمائيد. اين حرکت را

روزی سه مرتبه هر مرتبه ۳۰ بار تکرار نمائيد.

ب) شانه هايتان را به سمت عقب حرکت دهيد به طوريکه کتف هايتان از بشت به يکديگر نزديک شوند اين

حرکت را روزی سه مرتبه هر مرتبه ۳۰ بار تکرار نمائيد .

۴٫روی يک تخت دراز کشيده و حرکت گردن را از بائين به بالا تکرار کنيد اين حرکت را روزی يک بار و هر بار۴۰ مرتبه انجام دهيد.

۵٫روی تخت دراز کشيده و به پهلوی راست بخوابيد و حرکت را از سمت راست که پائين است به سمت چب که رو به بالا است تکرار نمائيد. اين حرکت را روزی يک بار و هر بار ۴۰ مرتبه انجام دهيد.

۶٫روی تخت دراز کشيده و به بهلوی چب بخوابيد و حرکت را از سمت چب که بائين است به سمت راست که رو به بالا است تکرار نمائيد. اين حرکت را روزی يک بار و هر بار ۴۰ مرتبه انجام دهيد.

۷٫هميشه حالتی نظامی وار داشته باشيد سر صاف و مستقيم ، نگاه به جلو، شانه ها عقب و بالا سينه بيرون ، شکم داخل ، چه در حالت ايستاده و يا راه رفتن يا نشستن .


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *