گودی کمر، کمربند و نرمش طبی

توسط admin, اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷

گودی کمر یا لوردوز از مشکلاتی است که بطور شایعی همراه با کمردرد دیده میشود. علت افزایش گودی کمر معمولا ضعف در عضلات اطراف ستون مهره و شکم است و این ضعف میتواند موجب افزایش فشار به مهره ها و مفاصل و دیسک بین آنها شده و موجب کمردرد شود.

نرمش های طبی خاصی وجود دارند که با انجام آنها میتوان عضلات کمر و شکم را تقویت کرده و هم موجب رفع لوردوز و هم درمان کمردرد شد. اگر این نرمش ها به روش درست و با مدت مناسب انجام شوند در غالب اوقات موثر واقع میگردند. عضلات قوی در اطراف ستون مهره موجب میشوند تا راستا و امتداد صحیح مهره ها حفظ شده و قوس زیاد کمر کاهش یابد. از طرف دیگر قوی بودن این عضلات موجب میشود تا فشار کمتری به دیسک و مفاصل بین مهره ای وارد آمده وکمردرد بهبود یابد.

استفاده از کمربند برای درمان کمردرد در کوتاه مدت اشکالی ندارد ولی در بلند مدت مناسب نیست. استفاده ممتد از کمربند طبی دیسک کمر موجب میشود ستون مهره به عوض اتکا به عضلات خود برای حفظ امتداد و راستای مناسب به کمربند متکی شده و در نتیجه بتدریج عضلات کمر ضعیف تر میشوند. این ضعف نه تنها درد کمر را بیشتر میکند بلکه لوردوز را هم افزایش میدهد.

به همین دلیل استفاده از کمربند طبی برای درمان گودی کمر توصیه نمیشود. ممکن است با بستن کمربند گودی کمر بطور موقت اصلاح شود ولی به محض برداشتن آن این تغییر شکل مجددا خود را نشان میدهد. علاوه بر این استفاده دراز مدت از کمربند طبی موجب ضعیف شدن عضلات شکم و کمر شده و این ضعف گودی کمر را تشدید میکند.

در حین انجام نرمش های کمر باید کمربند طبی ار دور کمر و شکم خارج شود.


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *