چه نوع ورزشی برای دیسک کمر خطرناک است

توسط admin, اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷

انجام حرکات و ورزشهای سنگین در ساعات ابتدایی و انتهایی روز ۳۰۰ درصد شانس پارگی دیسک ستون فقرات را افزایش می دهد .

از آنجا که در ابتدای روز فشار داخل دیسک بسیار بالاست ، بهتر است قبل از هر گونه فعالیت سنگین و ورزشهای کششی ، با راه رفتن ساده و آهسته دویدن ، ظرف نیم ساعت فشار دیسک را پایین بیاوریم و بعد تمرین ها را شروع کنیم زیرا با یک کشش شدید، فشار زیادی به غلاف دیسک وارد شده و شانس پارگی و فتق دیسک تا ۳۰۰ درصد افرایش می یابد و همچنین در انتهای روز نیز که فرد دچار خستگی ناشی از کار روزانه است بهتر است از ورزشهای شدید اجتناب کند زیرا عضلات و بافت های خسته و غیر فعال توانایی کاهش فشارهای وارده بر ستون فقرات و دیسک را نداشته و منجر به آسیبهای خطرناک در فرد می شود.

نشستن طولانی مدت و قرار گرفتن در یک پوزیشن ثابت و نامناسب ، منجر به ضعف عضلات و فشار روی مهره ها و اندام مختلف می گردد که به دنبال آن ناتوانی و ناهنجاری در سیستم عضلانی – اسکلتی فرد ایجاد می شود.

حرکتهای تکرار شونده که بدون استراحت انجام می گیرند نیز باعث صدمه، فشار، درد و ایجاد اختلال حرکت در سیستم مفصلی ، همچنین عملکرد ناقص غدد و ارگانهای داخلی از جمله سیستم قلب و عروق، تنفس، اعصاب و سیستم عضلانی – اسکلتی می گردد که در این حالت دست یابی به درمان مناسب در این گونه افراد بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

جهت حفظ سلامتی بدن بهتر است که هیچ پوزیشن و حرکتی در حالتهای نشسته، خوابیده و ایستاده بیش از ۱۷ دقیقه طول نکشد و در فواصل فعالیتهای مختلف با تغییر حالت و استراحت دادن به اندامها فشارهای وارده را کاهش دهیم.


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *