راه های مقابله با قوز کمر و كمردرد

توسط admin, اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷

– كسانی كه مدت زیادی پشت میز می‌نشینند هر ۲۰ دقیقه یك بار چند قدم راه بروند.

قوز کمر

در ناحیه‌ پشت انسان به طور طبیعی خمیدگی و در ناحیه‌ی كمر نیز ضد این خمیدگی باید وجود داشته باشد، یعنی شكل یك ستون فقرات طبیعی راست نیست كه اگر این خمیدگی بیش از اندازه باشد به آن قوز کمر می‌گویند.

به علت اشكال در ساختمان مهره‌ها یا رباط های بدن شكستگی و قوز پشت ایجاد شود که قابل پیشگیری نیست و تنها در مواردی كه علت نشستن و ایستادن نادرست به خصوص در سن بلوغ دختران جوان است پیشگیری موثر است.

– هنگام استراحت، تشك نباید خیلی سفت باشد و باید با قوس‌های بدن هماهنگی داشته باشد و هنگام استراحت، خوابیدن به پهلو و خم كردن زانو به طرف شكم می‌تواند برای كسانی كه خمیدگی دارند مفید باشد.

امروزه افراد بیشتر وقت خود را مقابل رایانه و تلویزیون می‌نشینند كه بهترین روش برای نشستن، تكیه دادن به پشتی صندلی است، هم چنین توصیه می‌شود كه موقع نشستن زانوها بالاتر از لگن قرار گیرد. بعد از معاینات می‌توان فهمید كه درمان قوز کمر با فیزیوتراپی امکان پذیر است یا باجراحی.

انواع ورزش قوز پشت عبارتند از:

ورزش‌های دامنه‌ی حرکتی به منظور افزایش حرکت مفاصلی که تشکیل دهنده‌ی ستون فقرات هستند.
ورزش‌هایی برای افزایش تون و استقامت عضلانی و در نتیجه وضعیت قرارگیری بدن. هرچه عضلات در نگه داشتن ستون فقرات بطور صحیح و بهتر عمل کنند، ستون فقرات نیز کمتر سفت خواهد شد.

راه های مقابله با كمردرد

پژوهشگران اولین راه مقابله با كمردرد را اصلاح طرز راه رفتن و نشستن می‌دانند.

دانستن روش صحیح بلند كردن اشیا و حمل آنها از موارد دیگر است.

راه رفتن در مسیرهای مسطح تا جای ممكن به جای سراشیبی و سربالایی نیز در این مورد سودمند است.

تقویت عضلات كمر با تمرینات جسمی نیز مهم است كه انجام دادن حركات كششی در ناحیه كمر و همچنین شانه‌ها و پاها توصیه می‌شود.

راه رفتن و انجام دادن حركات تمرینی سبك در آب نیز در بهبود كمردرد موثرند.

كارشناسان توصیه می‌كنند هر فردی بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نشستن از جایش بلند شود و حركت كند.

پژوهشگران ترك سیگار و تلاش برای كاهش وزن اضافی را نیز از راههای درمان کمر درد شدید می‌دانند.

منبع:سیمرغ ۱و۲


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *