رانندگی و کمردرد

توسط admin, اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷

کمردرد امانم را بریده دکتر!
چند وقت است؟

– یک سالی می‌شود؛ چند بار دکتر رفتم، کلی هم عکس و ام‌آر‌آی گرفتم.

و نتیجه؟

– هیچی! گفتند عکس‌هایت مشکلی ندارد؛ دارو بخور، ورزش کن.

ورزش کردید؟

– نه، وقت نمی‌کنم. شغلم اجازه نمی‌دهد.

مگر شغل‌تان چیست؟

– راننده تاکسی‌ام.

چند ساعت از روز پشت فرمانید؟

– ۱۵-۱۰ ساعت. گاهی هم بیشتر!

پس احتمالا اضافه‌وزنتان هم از کم‌تحرکی است!

– هم از کم‌تحرکی است، هم از پرخوری. اشتهایم بد نیست.

سیگار هم می‌کشید؟

– بله، ۲۰ سالی می‌شود.

چاقی و سیگار، کمردردتان را بدتر می‌کند. هم باید سیگارتان را کنار بگذارید، هم باید ورزش کنید و هم به فکر وزنتان باشید…

نسخه

۸۰ درصد مردم ـ یعنی چهار نفر از هر پنج نفر ـ در طول عمرشان دست‌کم یک‌بارکمردرد می‌گیرند، اما احتمال بروز این بیماری در برخی مشاغل بیشتر است و یکی از آن مشاغل، رانندگی است. اگر راننده‌اید و کمردرد دارید یا اگر راننده‌اید و نمی‌خواهید کمردرد بگیرید، این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

قبل از رانندگی، صندلی‌تان را درست و دقیق تنظیم کنید. موقع رانندگی، یک بالش کوچک (یا یک حوله تاشده) پشت ‌کمرتان بگذارید تا قوس‌ کمری حفظ شود. در فواصل‌ رانندگی از استراحت و ورزش‌های کششی غافل نشوید. از قوز کردن و خم کردن شانه‌هایتان اجتناب کنید، چون باعث کوتاه شدن عضلات سینه و کاهش انعطاف‌پذیری ماهیچه‌هایتان می‌شود. ضمنا سیگار هم نکشید، چون ‌سطح اکسیژن در بافت‌های نخاعی ‌‌افراد سیگاری پایین‌تر از حد معمول است و این روند بهبود کمردردتان را به تاخیر می‌اندازد.


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *