درد سیاتیک کمرونرمش های طبی

توسط admin, اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷

یکی از مهمترین علل کمر درد و درد های سیاتیکی ضعف عضلات کمر و شکم است و از بهترین راه های مقابله با این درد ها انجام نرمش های طبی برای تقویت این عضلات میباشد.

اصل مهم در انجام این نرمش ها برای کاهش درد سیاتیک شروع تدریجی آنها است. این نرمش ها باید با حداقل تعداد ممکنی که برای بیمار دردی ایجاد نکنند شروع شوند. اگر بیمار احساس میکند میتواند نرمشی را به راحتی به تعداد ده بار تکرار کند توصیه میشود در روز های اول آن نرمش را فقط پنج بار تکرار کند. بتدریج و در طی هفته های بعد میتوان تعداد و شدت نرمش ها را افزایش داد. اگر یک حرکت نرمشی به اندازه ای انجام شود که بدن تحمل آن را نداشته باشد ممکن است موجب تشدید درد کمر و درد سیاتیکیشود. متاسفانه این تشدید درد ممکن است چند روز بعد از انجام نرمش ایجاد شود پس بیمار نمیتواند بازخورد خوبی از میزان انجام نرمش ها داشته باشد. وقتی که بعد از چند روز درد عصب سیاتیک بیشتر شد بیمار مجبور میشود نرمش را چند هفته متوقف کند تا درد تخفیف یابد. وقتی انجام یک حرکت نرمشی موجب درد فوری و یا درد تاخیری در بیمار میشود بدان معنا است که عضلات بدن تحمل و توانایی انجام آن نرمش را ندارند. در این وضعیت عضلات دچار اسپاسم و انقباض دردناک میشوند. پس انجام هر حرکتی که موجب درد فوری در بدن میشود ممنوع است. در این موارد باید نرمش های دیگر را انجام داده و تعداد و مدت انجام آنها را بتدریج افزایش داد. بعد از گذشت چند روز تا چند هفته دوباره امتحان میکنیم تا ببینیم آیا میتوانیم نرمشی را که دردناک بوده انجام بدهیم. در این مدت ممکن است عضلات به اندازه ای تقویت شده باشند که بتوانیم نرمش ها را بدون حس درد انجام دهیم. در این صورت آن نرمش ها را با تعداد کم شروع کرده و بتدریح آنها را افزایش میدهیم.

تاثیر نرمش های طبی در درمان کمر درد مانند یک تیغه دو لبه است. اگر درست انجام شوند کمک میکند و گرنه آسیب میرساند. اگر نرمش های طبی درست انجام نشوند درد را بیشتر میکنند و بیمار نرمش را کنار میگذارد ولی اگر درست انجام شوند کمک بسیار زیادی در کنترل درد بیمار خواهند داشت.


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *