حركاتی برای رفع گرفتگی گردن

توسط admin, اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷

گردن از جمله قسمت‌هایی از بدن است كه آسیب‌های وارده به آن طیف وسیعی از خفیف تا شدید را شامل می‌شوند.با حرکاتی مفید جهت از بین بردن گردن درد آشنا شوید.

آسیب‌های گردن شامل گرفتگی (اسپاسم)‌، كشیدگی عضلات ناحیه و شكستگی گردن می‌شوند. تصادفات، آسیب‌های ورزشی گردن و حتی برخی از وسیله‌هایی كه در شهربازی سوار می‌شوید می‌توانند موجب آسیب‌ گردن شوند.

گرفتگی گردن كه اكثر شما تا به حال آن را تجربه كرده‌اید عبارت است از به انقباض افتادن ماهیچه‌های گردن. در این حالت ماهیچه‌ها سفت و دردناك می‌شوند. استفاده بیش از اندازه، وضعیت نامناسب یا استرس موجب بروز این حالت می‌شوند. انجام حركات زیر به بهبود گرفتگی عضلات گردن كمك می‌كنند.
حرکاتی برای رفع گرفتگی گردن
حركت اول:
سر خود را به سمت راست بچرخانید و دستان خود را در پشت سر به هم قفل كنید. اجازه دهید وزن دستانتان چانه شما را به قسمت راست سینه نزدیك كند. ۱۵ ثانیه در این حالت بمانید و مجددا به حالت عادی برگردید. این حركت را در سمت چپ نیز تكرار كنید.
حركت دوم:
سر خود را به سمت راست بچرخانید تا جایی كه بتوانید پشت شانه خود را ببینید.حال دست راست خود را بلند كرده و كف دست را روی سمت چپ شانه قرار دهید. با كف دست، چانه خود را به سمت شانه نزدیك كنید و برای مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. این حركت را ۳ مرتبه دیگر تكرار كنید. برای سمت چپ نیز به همین صورت عمل كنید.

حركت سوم:
در حالی كه ایستاده یا نشسته‌اید و دستانتان در دو طرف بدن آویزان است، كتف‌های خود را از پشت به هم نزدیك كنید و ۵ ثانیه نگه دارید. این حركت را ۳ مرتبه در روز و هر بار ۱۰ دفعه تكرار كنید


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *