توصیه هایی برای کمر درد

توسط admin, اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷

توصیه هایی برای کسانیکه کمر درد دارند:

۱- چنانچه چاق هستید باید تحت رژیم غذایی مناسب ،‌ وزن خود را کاهش دهید تا به وزن ایده آل برسید . مخصوصاً اگر شکمی چاق و آویزان دارید ، دچار افزایش گودی کمر شده و فشار بیشتری روی دیسک بین مهره ای کمر شما وارد میشود که با لاغر شدن و کوچک شدن حجم شکمتان دفعات کمردرد در شما کاهش می یابد .

۲- سعی کنید فعالیت های شدید و طاقت فرسا انجام نداده و در هیچ شرایطی به مدت طولانی کار نکنید ، اجسام سنگین از زمین بلند نکرده و هیچ جسم سنگینی را روی زمین نکشید یا هل ندهید . سعی کنید اجسامی که از زمین بلند می کنید اولاً سبک باشد ، ثانیاً روی پاها با زانوی خم شده بنشینید و در حالی که کمر و پشت صاف است جسم را از زمین بلند کنید و بایستید . بدترین کار این است که در حالت ایستاده خم شوید و جسم سنگینی را از زمین بلند کنید .

۳- اگر مجبور هستید در حالت ایستاده کار کنید ضروری است چهارپایه ای کوتاه زیر یک پا قرار داده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با پای دیگر عوض کنید . به هر حال از ایستادن طولانی بپرهیزید .

۴- راه رفتن روی سطوح ناصاف و شیب دار مناسب نیست . سعی کنید با کفش مناسب با پاشنه ۳ سانتیمتری راه بروید و همواره دقت داشته باشید که راه رفتن طولانی به شروع یا تشدید کمردرد می انجامد . از این رو ، پس از مدتی راه رفتن ، چند دقیقه ای روی یک نیمکت یا سکو بنشینید و سپس به راه رفتن ادامه دهید .

۵- سعی کرده به جای نشستن روی زمین به نشستن روی صندلی یا مبل راحتی عادت کنید .اگر در محیط کار هستید موقعی که روی صندلی می نشینید سعی کنید چهارپایه ای زیرپاها قرار داده یا از میزهایی استفاده کنید که تکیه گاهی برای قرار دادن کف پاها روی آن داشته باشند . برای منزل از مبل های راحتی که در موقع نشستن روی آنها گودی کمر برطرف شده و حتی تحدب پیدا می کند تهیه نمایید .

۶- به هنگام خوابیدن باید به پشت ( طاقباز ) یا پهلو و روی تشک نازک و سفت بخوابید . اگر به پهلو می خوابید پاها را به طرف شکم جمع کنید و اگر به پشت می خوابید بالشی زیر زانوی خود قرار دهید که هر دو این حالات باعث برطرف شدن گودی کمر شده ، به کمر استراحت داده و از فشار روی دیسک مهره ای می کاهد . بدترین وضعیت خوابیدن به حالت دمر یا خوابیدن روی شکم است .

۷- حتی الامکان به جای استفاده از توالت ترکی که به غلط توالت ایرانی معروف شده است از توالت فرنگی استفاده کنید .

۸- نکته قابل توجه در مورد خانمهای خانه دار به هنگام جاروکردن چه با جاروی دستی و چه جاروی برقی; این کار فعالیتی است که فشار قابل توجهی به کمر وارد می کند;

لذا برای جلوگیری از کمردرد یا تشدید آن سه راه حل پیشنهاد می شود :
جاروکردن منزل یک برنامه زمان بندی شده باشد و بین اعضای خانواده تقسیم شود .

جارو کردن منزل را به یکباره پشت سرهم انجام نداده بلکه پس از چند دقیقه استراحت کرده و سپس به کار خود ادامه دهید .

در حین جارو کردن کمتر خم شوید و سعی کنید در حالت ایستاده و با جاروی دسته بلند این کار را انجام دهید .

۹- از رانندگی طولانی مدت بپرهیزید ، از سفرهای طولانی با اتوبوس نیز اجتناب کنید .


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است

دیدگاه شما چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *